2012. március 17., szombat

Focilabda torta


Engem is elért ez a fajta megmérettetés :)
Nem tagadom már jó előre ráparáztam erre a labda dologra.
Nézegettem blogokat,ki hogyan készítette és úgy döntöttem,hogy majd én is szépen neki állok kiszámítani mekkora szögek kellenek az én labdámhoz és akkor nem üthet be a váratlan. Aha,ahogy azt Fanóka elképzelte.
A geometria óra összes felszerelése úgy döntött,hogy most aztán jól kiszúr velem és nem találtam sem a körző készletet sem a vonalzókat. Persze, mert mindig pakolok.
Végül maradt az a verzió,hogy kerestem egy öt és egy hatszöget a neten,mert ugye a fekete minta öt míg a fehér hatszögekből áll. Majd arra a méretre igazítottam ami kellett a labdához, kinyomtattam kivágtam és már szabtam is. Először leburkoltam egyben az egészet,majd ennek a tetejére rakosgattam ki a szögekből a mintát,így biztosabbnak találtam,mintha esetleg az illesztéseknél véletlenül kikandikál a krém. Amikor az összes szög felkerült szépen végig böködtem őket egy fogpiszkálóval,mintha tényleg varrva lenne :) Jó kis türelemjáték.
Végül olyan súlya volt,hogy nem mertem kockáztatni 3 fa pöcökkel és egy kartonnal alá támasztottam az alapon,nehogy belesüppedjen. Annál is inkább,mert a torta utazni fog,ki kell bírnia az utat.
Első labda létére,akarom mondani fél labda létére egészen pofás lett,bár lehetett volna még sokkal jobb is.
A torta konkrét tervek alapján született. Az úr akinek készült 90 éves lett és valamikor focizott egy KTK nevű csapatban. Ez is annak a családnak készült akiknek az Éger völgy torta, úgyhogy az alap és a labda is laktózmentes. Vanilia és csoki krém. Az egész torta súlya 5 kg volt.
A következő lépés egy egész labda.....egyszer :)

1 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon ügyes vagy, hibátlanul megoldottad!