2011. december 17., szombat

Mézeskalács doboz

A lánykámék idén is húztak nevet az osztályban,hogy ki kit ajándékoz meg.
Tavaly az osztályfőnökét,Robi bácsit húzta, idén viszont az egyik személyes kedvenckémet :)
Az összeghatár nagyon alacsony. Na persze tudom,hogy a mai helyzetben van akinek még ez is gondot okoz,nem is csinál ebből senki problémát.
Viszont az már inkább okoz fejtörést,hogy egy minimális összegből valami ötleteset tudjunk adni.
Tavaly vettünk egy kis karácsonyi bögrét meg hozzá műanyag kanalakat,amiket jó vastagon becsokiztunk,majd egyesével celofánba csomagoltuk.
Beleállítottuk a bögrébe és Rami saját kezűleg írt hozzá használati utasítást :)
Idén is gondolkodtam rajta,hogy mégis mit kéne összehozni,aztán arra jutottam,hogy mivel a kihúzott kisfiú tavaly szépen lassan megette az osztály adventi koszorúját.....hát mézeskalácsot fog kapni :)
Na persze nem csak úgy egyszerűen.

Tavaly előtt már készültek bon bonos dobozok kicsiben és nagyban,most megint neki láttam egynek.
Készítettem fázis fotókat is hátha ezt is szeretné valaki elkészíteni.
Először kiszaggattam a megfelelő méretű tetőt és aljat.


A tetőből kivágtam négy szív alakot és megtöltöttem az összetört kemény cukorral. Majd ugyanúgy kisütöttem mint a többi mézeskalácsot.

Nem szabad levenni a sütőpapírról ha kivettük a sütőből,mert a cukor folyik,meg kell várni amíg vissza keményedik.

Próbáltam képet készíteni róla az ablak előtt,hát így sikerült.
Az oldalának igyekeztem pontosan ugyanakkora darabokat vagdosni,de a tészta valamennyit deformálódik a sütés közben.
Mikor kihűltek piros és zöld "fényes mázat" kentem rájuk és hagytam megint megszáradni.
Ezután elkezdtem felállítani a doboz aljára.
Megint sikerült elszámolni magam,így maradt egy kis rés a két utolsó lap közt,azt egy darabkával pótoltam ki :)
Innen már csak a díszítés van hátra :)






Ez egy elég méretes doboz lett,de természetesen készülhet kisebben is :)
Bár anno is ekkorát készítettem és nem volt rá panasz mikor tele tettem házi bon bonnal.
Ez a doboz most sok sok puha mézeskalács figurával lesz jól megtömve :)
Remélem a kisfiú örül majd neki......

2 megjegyzés:

Eszter írta...

Nagyon ötletes!!!!!
Ha marad időm, a Mamának készítek egyet karira!

Eszter írta...

Elkészült, sehol sincs ehhez, de sokat dolgoztam vele. :o) Kezdők bénasága..a tetőt nem készítettem nagyobbra, de így se lett azért annyira gáz.