2011. december 19., hétfő

Azonnal puha mézeskalács


Biztos ritka unalmas már,hogy mindig csak mézeskaláccsal tudok jelentkezni.
De ennek most igazán szezonja van.
A neten kismillió recept kering az "igazi" a "tökéletes" és további hívogató jelzőkkel illetett mézeskalácsról.
Én ezt használom évek óta,már nem emlékszem honnan szereztem,de az biztos,hogy én elégedett vagyok vele.
Ha nem sütöm túl akkor azonnal isteni puha,az illata mennyei és nagyon nagyon finom.
Már elfogyott vagy 3-4 adag az idén és még csak most jön a Karácsony :)

Hozzávalók:

25 dkg méz
25 dkg vaj
6 tojás
40 dkg porcukor
2 tk.szódabikarbóna
1 zacskó Kotányi mézes fűszerkeverék
reszelt citrom és narancshéj ízlés szerint
4 ek.citromlé
1 kg liszt

A mézet a vajjal kis lángon összemelegítem, hűlni hagyom. A tojásokat a cukorral, szódabikarbónával, fűszerekkel, reszelt héjakkal és a citromlével összekeverem a robotgéppel.
Felváltva adom hozzá a mézes vajat és a lisztet. A tészta szinte kenődik, de így jó!
A tálat lefedem és egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap veszek belőle egy kisebb adagot és lisztezett deszkán jól átgyúrom, kb. 3 mm vékonyra nyújtom, kiszúrom a formákkal és sütőpapíros tepsire teszem nem túl közel egymáshoz.
Előmelegített sütőben 175 fokon kb. 10 percig sütöm. Ha a teteje tapintásra már nem horpad be, és szép halvány aranyszínűek, akkor jó. 
Nagyon fontos,hogy NE süssük túl,mert akkor kemény lesz. 
 
A tavalyi sulis karácsonyi partyn is megleptem Rami osztályát a névre szóló kis figurákkal és annyira tetszett nekik,hogy idén is elkészült mindenki :)


 
Aztán a mézeskalácsdobozt is megtöltöttük díszes és natúr figurákkal.

Bevallom őszintén,nem sok energiát fordítottam a díszítésükre,de mentségemre legyen mondva,hogy tegnap nem kevés sütemény került megint ki a konyhából. Már jó pár doboz tele van és várják,hogy karácsonykor megegyük őket :)









 Kellemes készülődést Mindenkinek :)


Nincsenek megjegyzések: