2011. október 30., vasárnap

Halloween


Ez a "lopott ünnep" sok féle érzelmet vált ki az emberekből.
Van aki utálja,mert megint egy koppintás külföldről, van aki nem foglalkozik vele és van aki szereti,sőt elég sok helyen bulikat is tartanak.
Én különösebben nem foglalkozom vele,a faluban nem tartom valószínűnek, hogy valaha szokás lesz, hogy a gyerekek mindenféle rémségnek vagy épp cukiságnak öltözve menjenek háztól házig és kérjenek cukorkát vagy csokit.
Ramónámék viszont a suliban beszélnek róla, gyerek révén ez nekik jó móka....
Pénteken volt "halloween" a suliba, mivel legközelebb majd csak 7.én mennek suliba, itt az őszi szünet.
Nem volt különösebb ünneplés vagy ilyesmi, de azért én megleptem egy kis finomsággal őket :)
Ha a netes jó baráthoz fordulok (google) kismillió ötletet ad a cupcake-hez.
Három onnan van,nem is keresgéltem tovább, a pókos saját ötlet akart lenni,de már ebben sem vagyok biztos, mert annyi ilyen oldalt olvasok és annyi képet nézegettem már végig,hogy az is lehet,hogy valakinél már láttam ilyet vagy hasonlót.
Kezdetnek sütöttem egy dupla adag kókuszos muffint,ami végül még több is lett

Hozzávalók a dupla adaghoz : (amiből végül 24 helyett 30 lett pedig szép méretesek voltak)
- 25 dkg olvasztott Rama
- 4 tojás
- 2 dl tej
- 40 dkg cukor
- 1 rúd vanilia kikapart magjai
- 60 dkg liszt
- 2 cs. sütőpor
- 6-8 dkg kókuszreszelék

Először a nedves majd a száraz alapanyagokat egy egy tálban össze keverem.
Majd ezeket is összekeverem.
Ez egy alap recept, ha a kókuszt elhagyom bármivel ízesíthetem.
A formákat kibéleltem az alkalomnak megfelelő papírkapszlival és mindegyikbe tettem egy kanál tésztát,majd egy kocka étcsokit és megint egy kanál tésztát. Úgy, hogy körülbelül kétharmadig legyen.
180 fokos sütőben szép aranyszínűre sütöm őket.
Szánom-bánom,de még soha nem néztem az órát,mennyi idő kell egy adagnak :(
Még forrón megkentem a tetejüket házi baracklekvárral (nem kajszi), hogy később ragadjon rá a díszítés.
Azt hiszem innentől különösebb magyarázatra nem szorul a dolog :)
A képek,mint általában ....nem túl jók,pláne,hogy éjjel fényképeztem, mikor készen lettem velük,de azért a lényeg látszik és fotózás terén amúgy sem kell tőlem sokkal többet várni :)

A tök :)
A mini vámpír :)
A múmia :)
és végül a pókos :)
Szerintem nagyon egyszerű meglepetés és a gyerekek nagyon örültek neki.
Cupcake-et pedig ezer félképpen lehet díszíteni,minden alkalomra találni megfelelő mintát.

Nincsenek megjegyzések: